CrazyKids
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

CrazyKids

Geleceğin nesilleri çılgın çocuklar..
 
AnasayfaAnasayfa  GaleriGaleri  Latest imagesLatest images  Kayıt OlKayıt Ol  Giriş yap  
Banner
-BizCocuklar-
Giriş yap
Kullanıcı Adı:
Şifre:
Beni hatırla: 
:: Şifremi unuttum
Arama
 
 

Sonuç :
 
Rechercher çıkıntı araştırma
En iyi yollayıcılar
Esra
formüla-1-genel bilg Vote_lcapformüla-1-genel bilg Voting_barformüla-1-genel bilg Vote_rcap 
Seda
formüla-1-genel bilg Vote_lcapformüla-1-genel bilg Voting_barformüla-1-genel bilg Vote_rcap 
Aslıhan
formüla-1-genel bilg Vote_lcapformüla-1-genel bilg Voting_barformüla-1-genel bilg Vote_rcap 
Efgersiz
formüla-1-genel bilg Vote_lcapformüla-1-genel bilg Voting_barformüla-1-genel bilg Vote_rcap 
batuhan
formüla-1-genel bilg Vote_lcapformüla-1-genel bilg Voting_barformüla-1-genel bilg Vote_rcap 
ikimizah
formüla-1-genel bilg Vote_lcapformüla-1-genel bilg Voting_barformüla-1-genel bilg Vote_rcap 
*duygu*
formüla-1-genel bilg Vote_lcapformüla-1-genel bilg Voting_barformüla-1-genel bilg Vote_rcap 
kurabiyecik
formüla-1-genel bilg Vote_lcapformüla-1-genel bilg Voting_barformüla-1-genel bilg Vote_rcap 
En son konular
» yoklama defteri
formüla-1-genel bilg Icon_minitimePerş. Eyl. 25, 2008 8:24 pm tarafından Esra

» Ban!
formüla-1-genel bilg Icon_minitimePerş. Eyl. 25, 2008 8:24 pm tarafından Esra

» Sorunlar-22.09.08
formüla-1-genel bilg Icon_minitimeSalı Eyl. 23, 2008 8:24 pm tarafından Esra

» Gelişme-Görevler-20.09.08
formüla-1-genel bilg Icon_minitimeC.tesi Eyl. 20, 2008 9:20 pm tarafından Aslıhan

» (-BizCocuklar-) Eski forumumuz yenilendi-20.09.08
formüla-1-genel bilg Icon_minitimeC.tesi Eyl. 20, 2008 8:53 pm tarafından Aslıhan

» Sohbet Edelim
formüla-1-genel bilg Icon_minitimePerş. Eyl. 18, 2008 5:39 pm tarafından Esra

» Hayatın anlamı?..
formüla-1-genel bilg Icon_minitimeÇarş. Eyl. 17, 2008 8:25 pm tarafından Seda

» -Gece Sohbeti-
formüla-1-genel bilg Icon_minitimeÇarş. Eyl. 17, 2008 8:24 pm tarafından Seda

» Türkçe!!
formüla-1-genel bilg Icon_minitimeÇarş. Eyl. 17, 2008 8:23 pm tarafından Seda

Anket
Annenizi mi seversiniz babanızı mı?
Annemi
formüla-1-genel bilg Vote_lcap13%formüla-1-genel bilg Vote_rcap
 13% [ 2 ]
Babamı
formüla-1-genel bilg Vote_lcap13%formüla-1-genel bilg Vote_rcap
 13% [ 2 ]
Hiç biri. Kardeşim.
formüla-1-genel bilg Vote_lcap13%formüla-1-genel bilg Vote_rcap
 13% [ 2 ]
Hayıır.. Köpeğim/Kedim vs. hayvanım.
formüla-1-genel bilg Vote_lcap7%formüla-1-genel bilg Vote_rcap
 7% [ 1 ]
İkisini de.
formüla-1-genel bilg Vote_lcap7%formüla-1-genel bilg Vote_rcap
 7% [ 1 ]
Tüm ailem.
formüla-1-genel bilg Vote_lcap27%formüla-1-genel bilg Vote_rcap
 27% [ 4 ]
Hiç biri. Ben kimseyi sevmem.
formüla-1-genel bilg Vote_lcap20%formüla-1-genel bilg Vote_rcap
 20% [ 3 ]
Toplam Oylar : 15
Ortaklar

 

 formüla-1-genel bilg

Aşağa gitmek 
4 posters
YazarMesaj
Esra

Esra


Kadın
Mesaj Sayısı : 372
Yaş : 29
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 13/08/08

formüla-1-genel bilg Empty
MesajKonu: formüla-1-genel bilg   formüla-1-genel bilg Icon_minitimeSalı Eyl. 02, 2008 11:03 am

Kısaltması F1 olan, Grand Prix Yarışları olarak da bilinen Formula 1; tek kişilik, açık tekerlekli otomobil yarışlarının en yüksek düzeyini oluşturan yarışlar dizisidir.

F1; bir yıl boyunca, her birine Grand Prix adı verilen ve genellikle değişik ülkelerde özel yollarda koşulan yarışlardan oluşur. Yıl sonunda toplanan puanlara göre Dünya Sürücüler Birinciliği ile Dünya Takımlar Birinciliği (Otomobil Yapımcıları Birinciliği) ödülleri verilir.

Yarışları Max Mosley'in başkanlığını yaptığı FIA (Uluslararası Otomobil Federasyonu) düzenler. F1'in geçmişinde yarışların çoğunluğu Avrupa'da yapılmış olmasına karşın, son yıllarda artan sayıda yarışlar Avrupa dışına kaydırılmaktadır. Bunda ana neden, FIA'nın gelişen yeni pazarlara açılmak istemesi olsa da, yasal düzenlemelerin AB ülkelerindeki kadar sıkı olmadığı ülkelerin çekiciliği de bu kararda etkin olmuştur. Son yıllarda AB'deki yarışlarda, sağlık gerekçeleriyle tütün ürünlerinin tanıtımlarının yasaklanması, ölümle sonuçlanan bazı kazaların yerel savcılıklarca (takımların savsaması sonucu olup olmadığının) soruşturulması, FIA'ca hoş karşılanmamıştır.

Tarih

Formula 1 yarışlarının kökeni 1920ler ve 1930lar da yapılan Avrupa Grand Prix motor yarışlarına dayanır. Formula tüm katılımcıların ve arabaların uymak zorunda oldukları kurallar bütünüdür. Formula 1, 2. Dünya Savaşından sonra 1946 yılında üzerinde anlaşılan yeni kuralların adıdır. Savaştan önce Dünya Şampiyonası için pek çok Grand Prix yarış organizasyonu düzenlenmiştir, ancak Dünya Sürücüler Şampiyonası 1947’den önce biçimlendirilememiştir. İlk dünya şampiyonası yarışı 1950 yılında İngiltere’nin Silverstone pistinde yapıldı. Üreticiler için şampiyona 1958 yılında yapılmaya başlamıştır. 1960lar ve 1970ler de Güney Afrika ve İngiltere de ulusal şampiyonalar yapılmaktaydı. Şampiyona dışı Formula 1 yarışları pek çok yılda yapılmıştır, fakat artan maliyetler dolayısıyla bunlardan sonuncusu 1983 yılında yapılmıştır.

Yarışların dönüşü (1950–1958)
Juan Manuel Fangio'nun 1951 şampiyonluğunu kazandığı araç
Juan Manuel Fangio'nun 1951 şampiyonluğunu kazandığı araç
Stirling Moss 1961'de Nürburgring'de
Stirling Moss 1961'de Nürburgring'de

İlk Formula 1 Dünya Şampiyonası olan 1950 Formula 1 Sezonu]]nu İtalyan Giuseppe Farina Alfa Romeo (Formula 1) ile kazanmıştır. Arjantinli takım arkadaşı Juan Manuel Fangio'yu ucu ucuna geçerek birinci olabilmiştir. bunarağmen, Fangio 1951 Formula 1 sezonu, 1954 Formula 1 sezonu, 1955 Formula 1 sezonu, 1956 Formula 1 sezonu & 1957 Formula 1 sezonunu kazandı, onun bu serisi iki kez dünya şampiyonu Ferrariden Alberto Ascari tarafından kesilmiştir. Britanya’dan Stirling Moss da düzenli olarak rekabet halinde olsa da, asla Dünya Şampiyonluğunu kazanamamıştır, ve hala bu başarıyı elde edememiş en büyük pilot olarak anılır. Fangio Formula 1 yarışlarının ilk on yılını domine eden kişi olarak anılmaktadır. Uzun bir süre boyunca Formula 1’in “büyük ustası” olarak anılmıştır.

Bu dönem yol aracı üreten üreticiler tarafından domine edilmiştir - Alfa Romeo, Ferrari, Mercedes Benz ve Maserati – bu üreticilerin tamamı savaştan öncede yarışıyorlardı. İlk sezonlar Alfa'nın 158’si gibi savaş öncesi arabaları kullanarak geçti. Bunlar önden motorlu, dar tırtıklı lastikleri olan ve 1.5 litre kompresörlü ya da 4.5 litre normal doğal emişli motoru olan arabalardı. 1952 Formula 1 sezonu ve 1953 Formula 1 sezonu dünya şampiyonaları mevcut Formula 1 araba sayısından duyulan endişeler sebebi ile, daha küçük ve daha az güce sahip arabalar için olan Formula Two kurallarına göre koşuldu. 1954 yılında Formula 1’e motorların 2.5 litre ile sınırlandırılması kuralı eklendiğinde Mercedes-Benz geliştirlmiş W196yı ortaya çıkardı. Bu araba desmodromic valfler ve yakıt enjeksiyonu gibi yenilikleri içermesinin yanında akış çizgilerini de içeren şasi tasarımına sahipti. Mercedes, 1955 Le Mans faciasından sonra tüm motor sporlarından çekilene kadar, sürücüler şampiyonluğunu iki yıl boyunca kazandı.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Esra

Esra


Kadın
Mesaj Sayısı : 372
Yaş : 29
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 13/08/08

formüla-1-genel bilg Empty
MesajKonu: Geri: formüla-1-genel bilg   formüla-1-genel bilg Icon_minitimeSalı Eyl. 02, 2008 11:04 am

'Garagistes' (1959 - 1980)
Lotus 33 (1964), 2006 yılında bir sürüşte
Lotus 33 (1964), 2006 yılında bir sürüşte
Emerson Fittipaldi Lotus 72E aracıyla 1973 Avusturya GP'de
Emerson Fittipaldi Lotus 72E aracıyla 1973 Avusturya GP'de

İlk temel teknolojik gelişme, Cooper’ın motoru ortada olan arabalarıdır. Bu araba şirketin başarılı Formula 3 dizaynından geliştirilerek ortaya çıktı. Avusturalyalı Jack Brabham, 1959 Formula 1 sezonu, 1960 Formula 1 sezonu ve 1966 Formula 1 sezonu Dünya Şampiyonu, kısa sürede bu yeni dizaynın üstünlüğünü kanıtladı. 1961 Formula 1 sezonu itibariyle, tüm yarışmacılar motoru ortada arabalara geçtiler.

İlk İngiliz Dünya Şampiyonu, 1958 Formula 1 sezonunda Ferrari ile liderliğe oturan Mike Hawthorn idi. Bunarağmen, Colin Chapman’ın F1’e şasi dizayncısı olarak girmesi ve daha sonra Team Lotus’u kurması ile, BRG pistelerin gelecek onyılını domine etti. Jim Clark ile Jackie Stewart, John Surtees, Jack Brabham, Graham Hill ve Denny Hulme arasında, İngiliz takımları ve sürücüleri 1962 ile 1973 arasında oniki dünya şampiyonluğu kazandılar.

1962 Formula 1 sezonunda, Lotus geleneksel iskelet dizaynının yerine aliminyum monocoque şasiyi kullanan bir arabayı yarışlara soktu. Bunun motoru ortada olan arabaların geliştirilmesinden bu yana gerçekleşen en büyük teknolojik gelişme olduğu iddia edildi. 1968 Formula 1 sezonunda, Lotus Imperial Tobacco amblemini arabalarının üzerine boyadı, bu sponsorluk kurumunun spora girişidir.

1960larınn sonlarına doğru kanatçıkların ortaya çıkması ile araba dizaynında aerodinamik downforceun önemi giderek artmaya başladı. 1970lerin sonunda Lotus muazzam downforce ve büyük oranda artan viraj dönüş hızı sağlayan ground effect aerodinamiklerini arabasına taşıdı. Bu müthiş aerodinamik güçler arabayı yarış pistine 5”g” ye varan güçle bastırır.

Büyük İş (1981–2000)

1981 yılı ilk Concorde Anlaşmasının imzalandığı yıl olmuştur. Bu anlaşma takımlara iflas etmedikleri sürece yarışma zorunluluğu getirmekle birlikte onlara televizyon yayın hklarından elde edilen gelirden pay vermektedir. FISA-FOCA savaşını bitrerek Bernie Ecclestone’a sporun tüm finansal kontrolünü devretmiştir.

FIA 1983 Formula 1 sezonunda yer etkisi (ground effect) aerodinamiklerine ceza yaptırımı uyguladı. Bundan sonra, bunarağmen, turbocharger motorlar, ki Renault F1 bunun öncülüğünü 1977 Formula 1 sezonunda yapmıştı, 700 bhp üzerinde güç üretmekte ve bu motorlar rekabetçi olabilmek için bir zorunluluk olarak görülmekteydi. İlerleyen yıllarda, özellikle 1986 Formula 1 sezonunda, Formula 1 turbo arabaları yarış esnasında 1,100 bhp (820 kW) güç ürettiler (ve özellikle sıralama turlarında 1,400 bhp / 1,050 kW güç üretildi). Bu arabalar bugüne kadar yapılmış olan en güçlü pist yarış arabalarıydı. Motor gücü çıktısını ve bu sayede hızı düşürmek için, FIA 1984 Formula 1 sezonunda yakıt tanklarının büyüklüklerini sınırlandırdı ve 1988 Formula 1 sezonunda motor güçlendirici sistemlere sınırlama getirdi. 1989 Formula 1 sezonunda turboşarjlı motorları tamamen yasakladı
Alex Wurz 1997 İngiltere Grand Prix'de
Alex Wurz 1997 İngiltere Grand Prix'de

1990'ların başlarında, takımlar aktif süspansiyon, yarı-otomatik vites kutuları ve çekiş kontrol gibi elektronik sürücü yardımlarını kullanmaya başladılar. Bu icatlardan bazıları çağdaş yol arabaları tarafından alınarak kullanılmaya başladı. FIA, yarışların sonuçları üzerinde sürücülerden daha çok teknolojinin etkili olmaya başladığını belirterek bu elektronik yardım sistemlerinden çoğunu 1994 Formula 1 sezonunda yasakladı. buna rağmen, pekçok gözlemci sürücü yardımlarına getirilen bu yasakların sadece sistemlerin isimlerine getirildiği görüşünde. FIA’nın bu uygulamaları yarışmanın dışarısına çıkaracak herhangi bir teknolojik iş imkanı ya da metodu yoktur.

Takımlar ikinci Concorde Anlaşmasını 1992’de ve üçüncüsünü de 1997’de imzaladılar. Bu son anlaşmanın süresi 2007’nin son günü dolacak.

McLaren ve Williams takımları 1980ler ve 1990ları domine etmişlerdir. Bu dönemde Porsche, Honda, ve Mercedes-Benz tarafından motor desteği verilen McLaren, 16 şampiyonluk (yedi üreticiler, dokuz sürücüler) kazanırken, Williams takımı Ford, Honda, ve Renault motorları kullanmış ve yine 16 şampiyonluk (dokuz üreticiler, yedi sürücüler) kazanmıştır. Efsane pilotlar Ayrton Senna ve Alain Prost arasındaki mücadele 1988 Formula 1 sezonunda F1’in ana konusu haline gelmiş, ve Prost’un 1993 Formula 1 sezonundan sonra emekli olmasına değin sürmüştür. Trajik bir şekilde, Senna 1994 San Marino Grand Prixinde duvara çarparak hayatını kaybetmiştir. FIA, Roland Ratzenberger’in de Cumartesi sıralama turlarında hayatını kaybettiği o hafta sonundan sonra, sporun güvenlik standartlarını geliştirmek için çalışmalara başladı. O günden beri Formula 1 direksiyonu başında hiçbir sürücü hayatını kaybetmemiştir.

Senna, Ratzenberger & Gilles Villeneuve’üm ölümlerinden bu yana, FIA güvenliği kural değişikliklerini uygulamak için bir sebep olarak kullanmaktadır. Aksi takdirde Concorde Anlaşması’na göre kural değişikliklerinin tüm takımlar tarafından onaylanması gerekmektedir. Bu güya ‘dar yarış pisti’ çağı daha küçük arka tekerlekli arabalar ile sonuçlandı. Aynı zamanda mekanik tutunmayı düşürmek için oluklu lastikler geliştirildi. Hem ön hem de arkada tüm lastik boyunca uzanan dört oluk bulunmak zorundadır. Amaç viraj süratlerini düşürmek ve lastik ile yarış pisti arasındaki temas yüzeyini küçülterek yarışlı havaya daha yakın koşullar yaratmaktır. Bu sürücünün yeteneklerini ödüllendiren bir uygulamadır.
Christijan Albers'in 2005 Kanada Grand Prix'de kullandığı Minardi PS05
Christijan Albers'in 2005 Kanada Grand Prix'de kullandığı Minardi PS05

Mekanik tutunmanın eksikliği dahi dizaynırların bu açığı aerodinamik tutunma ile kapatma çalışmalarına sebep oldu – kanatlar yardımı ile tekerleklere daha fazla güç uygulanması gibi.

Daha yenilikçi takımlar bu dramatik değişikliği maksimize etmek için başka yollar buldu. McLaren, Adrian Newey tarafından dizayn edilen arabada, sağ ya da sol tekerleklerin ayrı ayrı fren yapmasını sağlayan bir sistem geliştirdi. Böylece virajları çok daha hızlı dönebiliyorlardı. Bu buluşta sürücü yardımı olarak algılandı ve yasaklandı.

McLaren, Williams, Renault (zamanında Benetton) ve Ferrari’den pilotlar, “Büyük Dörtlü” yü oluştururlar. 1984 Formula 1 sezonundan bugüne kadar tüm dünya şampiyonalarını kazanmışlardır. 1990ların teknolojik gelişmeleri sebebi ile, Formula 1'de yarışmanın maliyeti önemli ölçüde yükseldi. Bu artan finansal yük, dört büyük takımın üstünlüğü ile de birleşince (geniş fonlara sahip büyük araba üreticileri Mercedes-Benz (DaimlerChrysler) gibi), daha fakir bağımsız takımların sadece mücadele güçlerini etkilemedi, aynı zamanda bu iş kolunda kalamamalarına sebep oldu. Finansal sıkıntılar bazı takımları Formula 1’i bırakmaya zorladı. 1990 Formula 1 sezonundan bu yana, 28 takım Formula 1’den ayrılmıştır.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Esra

Esra


Kadın
Mesaj Sayısı : 372
Yaş : 29
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 13/08/08

formüla-1-genel bilg Empty
MesajKonu: Geri: formüla-1-genel bilg   formüla-1-genel bilg Icon_minitimeSalı Eyl. 02, 2008 11:05 am

Üreticilerin Dönüşü (2000–2006)
Pedro de la Rosa'nın 2006 Brezilya Grand Prix'de kullandığı McLaren MP4-21
Pedro de la Rosa'nın 2006 Brezilya Grand Prix'de kullandığı McLaren MP4-21
2007'de Büyük çıkış yapan Lewis Hamilton
2007'de Büyük çıkış yapan Lewis Hamilton
En genç şampiyon Alonso
En genç şampiyon Alonso

1999 ile 2004 yılları arasında Michael Schumacher ve Ferrari benzeri görülmemiş beş ard arda sürücüler şampiyonluğu ve altı ard arda üreticiler şampiyonluğu kazanmıştır. Schumacher pekçok yeni rekor kırmıştır. Bunların arasında Grand Prix galibiyet sayısı (91), bir sezonda galibiyet sayısı (18 yarışın 13 ü) ve en çok şampiyon olan sürücü (7).[1] Schumacher'in şampiyonlukları 25 Eylül 2005’de Renault sürücüsü Fernando Alonso’nun Formula 1’in en genç şampiyonu olması ile sona erdi. 2006’da, Renault ve Alonso şampiyonluğu yeniden kazandı. Yedi kez Dünya Şampiyonu Schumacher, Formula 1’de geçirilen 16 yılın ardından 2006 sonunda emekliye ayrıldı.

Bu süreç içerisinde şampiyonanın kuralları pistteki rekabeti geliştirmek ve maliyetleri azaltmak amacı ile sık sık FIA tarafından değiştirilmiştir. Şampiyonanın başladığı 1950 yılından itibaren yasal olan Takım emirleri, 2003 yılında takımların açık açık yarış sonuçlarına hile karıştırmalarından sonra yaşanan pek çok olaydan sonra olumsuz bir kamu oyu yarattı ve yasaklandı. Bu yaşanan olaylardan en meşhuru 2002 Avusturya Grand Prix’inde Ferrari tarafından yapılmıştır. Diğer değişiklikler sıralama formatı, puanlama sistemin, teknik düzenlemeler ile motor ve lastiklerin ne kadar süre ile kullanılması gerektiğini düzenleyen kuralları içermektedir. Lastik sağlayacı firmalar Michelin ile Bridgestone arasındaki savaş tur sürelerini azaltmasına rağmen, 2005 Amerika Grand Prix’inde Indianapolis’de Michelin lastiklerini kullanan on takımdan yedisi lastiklerinin güvensiz olduğu gerekçesi ile yarışmadı. 2006’nın sonunda Max Moseley, Formula 1 için “yeşil” bir gelecek çizdi ve bundan sonra enerjinin verimli kullanımı önemli bir faktör haline geldi.

1983’den beri, Formula 1 yarışları Williams, Mc Laren ve Benetton gibi uzman yarış takımları tarafından domine edilmiştir. Bu takımlar Mercedes-Benz, Handa, Renault ve Ford gibi büyük araba üretricisi firmaların motorlarını kullanmaktadır. 2000 yılında Ford’un çok başarısız olan projesi Jaguar takımı ile, 1985 yılında Alfa Romeo ve Renault’un yarışlara girmesinden bu yana ilk kez yeni üretici firma takımları Formula 1’e girmeye başladı. 2006 itibariyle, üretici firma takımları – Renault, BMW, Toyota, Honda ve Ferrari – şampiyonayı domşne ettiler ve üreticiler şampiyonasındaki ilk altı pozisyondan beşini aldılar. Tek istisna Mercedes-Benz ile ortaklık yapan Mc Laren takımı olmuştur. Grand Prix Manufacturers Association (GPMA) {Grand Prix Üreticiler Birliği} vasıtası ile Formula 1’in ticari karından daha büyük bir pay almışlar ve sporun geleceği ile ilgili daha çok söz sahibi olmuşlardır.

Dünya Şampiyonasının Dışında

Günümüzde, "Formula 1 yarışı" ve "Dünya Şampiyonası yarışı" terimleri uygulamada tamamen aynı anlamı taşımaktadır; 1984’den bu yana, her Formula 1 yarışı Dünya Şampiyonası için puanlanmış, ve her Dünya Şampiyonası yarışı Formula 1 kurallarına göre yapılmıştır. Bu herzaman böyle değildi. Formula 1’in eski zamanlarında dünya şampiyonası dışında pekçok yarış daha düzenlenirdi.

Otomobiller
Michael Schumacher Ferrari ile yarışırken
Michael Schumacher Ferrari ile yarışırken

Çağdaş F1 otomobilleri tek kişilik olup, sürücü yeri ile tekerlekleri açıktadır. Takımlar otomobilleri kendileri üretseler de, hemen hepsi büyük otomobil markalarının motorlarını, parçalarını kullanırlar. Formula 1' de kullanılan motorlar önceleri V tipi 3 litre, 10 silindirli ve dakikada 19.000 döngüde 900 beygir güç üretirlerken, 2006 yılı için yapılan kural değişiklikleri neticesinde artık V tipi 2,4 litre, 8 silindir ve dakikada 22.000 döngüyle 700 - 750 beygir güç üretmektedir. Her araba aynı motorla iki yarış bitirmek durumundadır. Hız (vites) kutusu 7 yarı otomatik hız konumundan oluşur. Sürücü bir hız konumundan ötekine direksiyondaki düğmelere basarak (debriyaja dokunmadan) geçer.

F1 otomobilleri, öteki bütün tek kişilik yarış otomobillerinden daha hızlıdırlar. ABD'de yapılan Indiana yarışlarında kullanılan otomobillere oranla daha hafif ve teknolojik olarak daha gelişmişlerdir.
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
batuhan

batuhan


Erkek
Mesaj Sayısı : 64
Yaş : 28
Kayıt tarihi : 03/09/08

formüla-1-genel bilg Empty
MesajKonu: Geri: formüla-1-genel bilg   formüla-1-genel bilg Icon_minitimeC.tesi Eyl. 06, 2008 10:12 am

saol
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Esra

Esra


Kadın
Mesaj Sayısı : 372
Yaş : 29
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 13/08/08

formüla-1-genel bilg Empty
MesajKonu: Geri: formüla-1-genel bilg   formüla-1-genel bilg Icon_minitimeC.tesi Eyl. 06, 2008 1:59 pm

rica ederim..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Efgersiz

Efgersiz


Erkek
Mesaj Sayısı : 313
Yaş : 25
Nerden : İzmir
İş/Hobiler : öğrenci/rock şarkıdinlemek
Kayıt tarihi : 08/09/08

formüla-1-genel bilg Empty
MesajKonu: Geri: formüla-1-genel bilg   formüla-1-genel bilg Icon_minitimePerş. Eyl. 11, 2008 9:24 pm

bilgi için saol
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Seda

Seda


Kadın
Mesaj Sayısı : 343
Yaş : 25
Nerden : İzmir
İş/Hobiler : Öğrenci/Kitap okuma-Bilgisayar-Müzik-Tv-Kuzularım :)
Kayıt tarihi : 13/08/08

formüla-1-genel bilg Empty
MesajKonu: Geri: formüla-1-genel bilg   formüla-1-genel bilg Icon_minitimeCuma Eyl. 12, 2008 2:49 pm

Paylaşımın için çok teşekkür ederimmm :)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://sedagirl.realbb.net/forum.htm
Efgersiz

Efgersiz


Erkek
Mesaj Sayısı : 313
Yaş : 25
Nerden : İzmir
İş/Hobiler : öğrenci/rock şarkıdinlemek
Kayıt tarihi : 08/09/08

formüla-1-genel bilg Empty
MesajKonu: Geri: formüla-1-genel bilg   formüla-1-genel bilg Icon_minitimeC.tesi Eyl. 13, 2008 10:09 am

f1 yarışlarını rastgele bazen izliyorum süper
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Seda

Seda


Kadın
Mesaj Sayısı : 343
Yaş : 25
Nerden : İzmir
İş/Hobiler : Öğrenci/Kitap okuma-Bilgisayar-Müzik-Tv-Kuzularım :)
Kayıt tarihi : 13/08/08

formüla-1-genel bilg Empty
MesajKonu: Geri: formüla-1-genel bilg   formüla-1-genel bilg Icon_minitimeC.tesi Eyl. 13, 2008 11:20 am

Sendemii?
Benim babamda rastgele açıyor o da izliyor.
Üstelik de araba programlarını açmamaya çalışıyoruz. (ARTIK NE KADAR ARABA BAĞIMLISI OLDUĞUNU ANLAYIN:D)
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://sedagirl.realbb.net/forum.htm
Efgersiz

Efgersiz


Erkek
Mesaj Sayısı : 313
Yaş : 25
Nerden : İzmir
İş/Hobiler : öğrenci/rock şarkıdinlemek
Kayıt tarihi : 08/09/08

formüla-1-genel bilg Empty
MesajKonu: Geri: formüla-1-genel bilg   formüla-1-genel bilg Icon_minitimeC.tesi Eyl. 13, 2008 4:48 pm

:D ama güzel yarışıyıyolar
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Esra

Esra


Kadın
Mesaj Sayısı : 372
Yaş : 29
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 13/08/08

formüla-1-genel bilg Empty
MesajKonu: Geri: formüla-1-genel bilg   formüla-1-genel bilg Icon_minitimePaz Eyl. 14, 2008 9:55 am

konu dağılmasın canlar..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Efgersiz

Efgersiz


Erkek
Mesaj Sayısı : 313
Yaş : 25
Nerden : İzmir
İş/Hobiler : öğrenci/rock şarkıdinlemek
Kayıt tarihi : 08/09/08

formüla-1-genel bilg Empty
MesajKonu: Geri: formüla-1-genel bilg   formüla-1-genel bilg Icon_minitimePaz Eyl. 14, 2008 10:17 am

dağıl masın f1 güzel yarışıyolar
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Esra

Esra


Kadın
Mesaj Sayısı : 372
Yaş : 29
Nerden : izmir
Kayıt tarihi : 13/08/08

formüla-1-genel bilg Empty
MesajKonu: Geri: formüla-1-genel bilg   formüla-1-genel bilg Icon_minitimePaz Eyl. 14, 2008 10:53 am

gereksiz mesajlara luzum yok lütfen can..
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
Efgersiz

Efgersiz


Erkek
Mesaj Sayısı : 313
Yaş : 25
Nerden : İzmir
İş/Hobiler : öğrenci/rock şarkıdinlemek
Kayıt tarihi : 08/09/08

formüla-1-genel bilg Empty
MesajKonu: Geri: formüla-1-genel bilg   formüla-1-genel bilg Icon_minitimePaz Eyl. 14, 2008 12:32 pm

tamam ozaman bilgi için saol diyelim
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
 
formüla-1-genel bilg
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» basketbol-genel bilg
» Forum (genel)
» futbol-genel bilgi
» motogp-genel bilgi

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
CrazyKids :: Spor :: Formula 1-
Buraya geçin: